Η Ανώτατη Εκπαίδευση και το άρθρο 16 του Συντάγματος

του Βασίλη Ασημακόπουλου

Είναι κατάφωρη η παραβίαση του Συντάγματος δια της “ερμηνευτικής παράκαμψής του” που επιχειρείται με το ν/σ αυτό από την Κυβέρνηση, το οποίο θα έχει, εφόσον τελεσφορήσει, πολλές και σε πολλαπλά επίπεδα συνέπειες. Και είναι αυτή η ωμή παραβίαση του Συνταγματικού Κανόνα, δηλαδή κανόνων αυξημένης τυπικής ισχύος που έχουμε όλοι οι πολίτες αυτής της χώρας συμφωνήσει και συνομολογήσει ότι ρυθμίζουν την οργάνωση και άσκηση της κρατικής εξουσίας, το δημοκρατικό πλαίσιο κανόνων οργάνωσης της ζωής μας, που πυροδοτεί το κύμα των καταλήψεων στα Πανεπιστήμια.

Ιδιωτικά πανεπιστήμια: Καταδρομική επίθεση στο δημόσιο ελληνικό πανεπιστήμιο

της Γιάννας Γιαννουλοπούλου

Με το άρθρο 28 του Συντάγματος, το οποίο αφορά κανόνες του διεθνούς δικαίου και αποτελεί θεμέλιο της Ευρωπαϊκής ενοποίησης, η κυβέρνηση επιχειρεί να νομιμοποιήσει τη δημιουργία παραρτημάτων αμερικανικών, κατά βάση, πανεπιστημίων και να καταστρατηγήσει το άρθρο 16 του Συντάγματος που προβλέπει ρητά ότι η ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα πραγματοποιείται σε δημόσια ιδρύματα (και όχι κρατικά, όπως διαδίδει η κυβερνητική προπαγάνδα) με αυτοδιοίκηση και ακαδημαϊκή ελευθερία.

Απόφαση Γενικής Συνέλευσης Συλλόγου μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ

Σύλλογος μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ

Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής Σχολής συνήλθε στις 13/2/2024 και συζήτησε τις εξελίξεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα:
α) το νομοσχέδιο υπό τον τίτλο «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων» και
β) τη διεξαγωγή των διαδικτυακών εξετάσεων κατά την τρέχουσα εξεταστική περίοδο.

Ο δεκάλογος της απόρριψης των ιδιωτικών πανεπιστημίων

του Δημήτρη Καλτσώνη

Υπάρχουν τουλάχιστον δέκα λόγοι για τους οποίους η νεολαία και η ακαδημαϊκή κοινότητα είναι αντίθετες στο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

1. Ιδιωτικά πανεπιστήμια σημαίνει ότι όποιος πληρώνει παίρνει πτυχίο. Βαθαίνει έτσι η κοινωνική αδικία σε βάρος των παιδιών που κόπιασαν, έδωσαν πανελλήνιες εξετάσεις, των οποίων οι γονείς κατέβαλαν έξοδα από το υστέρημά τους. Εξ ορισμού τα παιδιά των ασθενέστερων κοινωνικών τάξεων αποκλείονται από τις σπουδές. Επιπλέον, περιορίζονται η δυνατότητα κοινωνικής ανέλιξης και η κοινωνική κινητικότητα.